vrijdag 15 januari 2010

'T ga nie goe me ons Elina!



Of ons Elina ook een afstammeling is van de Siberische toendrahoen dat zou ik niet kunnen zeggen. Maar wat ik wel weet is dat het nie zo goed me haar gaat de laatste tijd.
Een dikke maand geleden had ze last van vlooien of zoiets toch. Ze krapte al haar veren uit. Ze moest dan ook even in quarantaine en kreeg een anti vlooien behandeling. Het leek allemaal terug goed te komen en de veren groeide mooi terug aan.
Maar deze week betrapte ik ze al 2 maal 's nachts in de wei zittend in de ijskoude sneeuw. Vliegen in een boom of zo kan ze nog niet daar mist ze nog te veel veren voor. Maar wat ze nu buiten zit te doen? Het is me een raadsel; zou ze gepest worden of is ze het noorden kwijt in dat witte landschap of komen toch haar Siberische toendra-roets boven?
Trouwens de naam Elina heeft zoonlief gekozen. 'T is te zeggen toen we aan het nadenken waren over een naam voor de baby vond hij dat als het een meisje was ze zeker Elina moest heten. Euhm, daar waren we nu niet echt wild van. Zodoende, een goei compromis zou ik zo zeggen.

2 opmerkingen:

  1. veren uittrekken zou inderdaad op stress kunnen wijzen. Eens in de gaten houden hoe de interactie is met de andere kippen? 't zou best kunnen dat ze verstoten wordt door de rest. Zou spijtig zijn, 't is precies een mooi beestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Beestje klinkt inderdaad niet echt gelukkig...
    Hopelijk gaat het beter als de sneeuw verdwenen zal zijn in de loop van het weekend.

    BeantwoordenVerwijderen