donderdag 27 oktober 2011

Zonnekloppers

Toevallig had ik deze namiddag helemaal vrij en dus dook ik snel de tuin in. Zeker met het zalige zonnetje was het echt genieten. Ik was trouwens niet de enige die daar van de zon lag te genieten. Kijk maar eens;


Vorige week vroeg er nog iemand aan mij of ik misschien een zonnebank heb gekocht, bijlange niet, da's allemaal puur natuur hier! We hebben de laatste tijd niet te klagen gehad van het weer. Ongelooflijk ook wat er nog allemaal in bloei staat. Het enige dat me niet aanstaat is dat we dit weekend de klok moeten verzetten. Echt 't is toch geen weer om over te schakelen naar het winteruur.
Ik deed heel wat klusjes in de tuin. De bieslook verhuisde van plaats, het is wel wat veel geworden precies, maar ach alles wat we niet opeten mag gewoon in bloei komen, dat is toch ook leuk. De Mara des Bois aardbeitjes staan hier nog maar 3 maanden. Ik kocht 2 plantjes maar deze hebben in tussentijd al zoveel uitlopers gekregen dat het tijd werd om ze uit te planten. Het zijn er nu al bijna 20, dat gaat smullen worden volgend jaar.
Het vingerhoedskruid dat zich sowieso altijd al vrolijk uitzaait heeft het dit jaar op sommige plaatsen toch wel echt te bont gemaakt. Zo stonden er plantjes midden in mijnen lavendel of zelfs knal onder de haag. Nu hoeft het hier allemaal niet zo georganiseerd te zijn maar dit was er toch over. Vandaar dus hergroeperen! Dat gaat met vingerhoedskruid gelukkig heel vlotjes.


En dan heb ik ook nog zaad geoogst, veel zaad zoals ge ziet. Van die fleurige bloemekes die ge hier nog ziet staan. Zinnia's, goudsbloem en weet ik veel wat nog allemaal. Dit jaar amper 1 vierkante meter, volgend jaar zal het dus een pak meer zijn.

Ik zou zeggen geniet nog van het zonnetje want wie weet hoe lang het nog gaat duren en dat winteruur kunnen we natuurlijk ook gewoon negeren!

1 opmerking: