dinsdag 16 februari 2010

morgenster zaden













Vorig jaar maakte ik al eens een lijstje van zaden die ik wilde bestellen bij de morgenster. Hun aanbod is heel uitgebreid en een walhalla voor wie op zoek is naar zaden van inheemse planten. Toen is het er echter niet van gekomen. Maar zo'n blog stimuleert natuurlijk om de dingen vooruit te laten gaan! En zodoende ontving ik enkele dagen geleden een pakketje.
Er verscheen al een big smile op mijn gezicht toen ik het uit de brievenbus haalde. Keurig verpakt ontving ik deze 20 pakjes zaad waarbij ook echte kamille en korenbloem voor mijn bloemenakker project. Voor 5 zakjes zaad betaal je er 6,25 euro.
Verder nog;
gewone agrimonie






kartuizer anjer






beemdkroon






betonie
grote centaurie






wilde cichorei
duifkruid






hartgespan
grote kattenstaart
moesdistel
grootbloemige muur






wilde peen
slangekruid






gulden sleutelbloem
slanke sleutelbloem







valkruid





veldsalie
Ik ben ook uitermate tevreden over de lage port-kosten; slechts 1,54 euro. Daar kunnen we niet voor sukkelen. Ik weet nog dat de portkosten bij de bolster heel wat hoger liggen. Ik weet het niet meer vanbuiten maar ik dacht dat ik daar toch al eens iets van een 4 euro moest betalen voor de verwerking en de verzending.
Laat de lente dus maar komen.

3 opmerkingen:

  1. Ik heb ook al bij de Morgenster besteld, en ben daar erg tevreden over. Je merkt aan alles dat het een erg kleinschalig bedrijfje is, en dat maakt het alleen maar prettiger om mee te werken!

    De kleine ratelaar die de reden was voor min bestelling is weliswaar helemaal niet ontkiemd - maar dat ligt waarschijnlijk eerder aan het feit dat de bodem van mijn bloemenweide toch wat te droog is, dan aan de kwaliteit van het zaad.
    Het zandblauwtje dat ik tegelijk met de ratelaar bestelde en inzaaide, is wel bijzonder goed gekiemd, en lijkt zich voorlopig alleen maar verder uit te breiden.
    (En nu maar hopen dat je eventuele spamfilter deze reactie niet weggooid omwille van een overdaad van twee links...)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie verzameling bloemenzaad. Als die allemaal zullen aanslaan zal het een behoorlijk indrukwekkende bloemenweide worden, ik kijk al uit naar de berichtjes deze zomer! 6,25 voor vijf pakjes is echt niet duur, overigens. Dus gauw eventjes 'morgenster' bij mijn favorieten stoppen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dricke@hotmail.com21 februari 2010 om 20:18

    Prima , heb nog wel wat plaats in mijn tuintje.

    BeantwoordenVerwijderen