zaterdag 14 april 2012

Terug thuis

Wij zijn efkes weggeweest, 10 dagen hebben we op onzen berg verbleven. En dat doet deugd er zo efkes tussenuit zijn. Maar aan het groensel te zien dat hier binnen staat te groeien was het hoog tijd dat we terugkwamen. De oost-indische kers dreigt om te vallen, nog efkes en we kunnen van de peterselie eten. Maar om die plantjes nu al buiten te zetten, zo koud en die wind er dan nog eens bij. Mijn rijtje courgettes heeft het blijkbaar laten afweten, dat hebje natuurlijk als je de houdbaarheidsdatum er afscheurt. Mijn pompoenen zijn ook niet allemaal uitgekomen, maar die kunnen we nog wel bijzaaien. Maar helemaal rechts staat daar mijnen kardoen, aangezien de artisjokken door de late winter niks geworden is gaan we dit maar eens proberen.
En staat er bij jullie al iets te popelen om naar buiten te verhuizen?



8 opmerkingen:

  1. Ja, ook bij mij wil het goed groeien (toevallig gaat mijn blogje van vandaag daar ook over!).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier staan de komkommer plantjes te popelen, en de tomaat inmiddels ook. De paprika doet het wel lekker rustig aan. Want met deze temperaturen kunnen ze nognni naar buiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, niks - want ik moet nog beginnen zaaien. Vandaag gaan de butternutpompoen en courgette zaadjes in pot!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. fijn om te zien dat alles zo mooi opkomt! behalve uw courgetten dan.
    hier is het sla, prei, allerlei kruiden, kolen, courgette, peper, paprika, ....
    alles doet het goed, behalve de paprika, de aubergine en de pepertjes... die zijn nu toch al ruime tijd gezaaid, maar daar is nog niks van te bespeuren... zou 16-20°C niet warm genoeg zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. bij ons zijn de tomaten zaterdag naar de serre verhuisd maar ik denk dat ze vannacht nog eens binnen mogen vermits er nachtvorst gaat zijn volgende nacht. De plantjes die je tekort komt kan je misschien wel op de ruilbeurs van Velt op 5 mei vinden,ik veronderstel dat je wel ruilmateriaal hebt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. allez, is het niet nog veel te vroeg om courgetten en pompoenen te zaaien? Ik dacht dat dat pas voor begin mei was?
    Hier staan vooral de pronkerwten een beetje ongelukkig te slungelen in hun potje. Aangezien ik niet weet of die wel nachtvorst verdragen hou ik ze voorlopig nog binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zondag heb ik 30 tomatenplanten naar het kweekkotje verhuisd, en ik heb nog niet durven checken wat daar sinds afgelopen nacht van geworden is :-( Voor de rest is er nog ruimschoots tijd hé. Buiten wil er nu toch niets groeien.
    En dat zijn groooooooote hoeveelheden die jij zaait! Daar gaan nogal wat zakjes stekgrond in zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Angelika; ik heb het gezien, dat gaat daar goed!
    @e biodiverse; daar verschiet ik van; je was nog zo vroeg met je aardappelen!
    @Tina; dat is ook al een hele hoop
    @dat anoniempje kan maar van 1 iemand zijn, hihi, spijtig genoeg moet ik werken met de ruilbeurs
    @Bart; je hebt nog alle tijd hoor
    @onder de appelboom; niets groeien; mijn labbonen komen toch al goed op, alsook radijsjes, sla en snijsla, kervel, spinazie en nog een hoop, maar idd nog tijd genoeg en de stekgrond is een kwestie van recycleren, toch zo veel mogelijk!

    BeantwoordenVerwijderen