donderdag 15 december 2011

Schaapkes tellen

Neeje, neeje, nee ge moet niet denken dat ik last heb van slapeloosheid ofzo. 'T is gewoon den 15den december en dus voor iedereen die schapen, geiten of hertachtigen heeft tijd om te beginnen tellen. We hadden daarvoor al weken getraind, allemaal schoon in een rijtje gaan staan, nie simpel hoor. Ge kunt waarschijnlijk goed begrijpen dat ik daar toch heel wat tijd mee bezig ben geweest. En vandaag was dan de grote dag dat het voor 't echt was. Geen spielerij meer, nee nee het moest juist zijn want die mannen of vrouwen van de bevoegde instanties die lachen daar niet mee hé.
En dus trok ik deze voormiddag vol goede moed naar de schapenwei en begin daar te roepen van kom, kom, kom! En wat gebeurt er niks, nada, noppes. Geen één komt er af! Al snel had ik door waar het schoentje wrong, ze waren zich te goed aan het doen aan een lekker bietje. Ja toen kon ik het wel vergeten natuurlijk. Al dat gewriemel door mekaar, geen beginnen aan. Voor 't zelfde geld telde dan verkeerd en wie weet wat voor problemen daar van voortkomen. Nee, morgen proberen we het gewoon nog een keer.


ps wil je meer lezen over onze houtlandschaapjes, klik dan hiernaast bij labels op schapen en je kan je nog even amuseren!

1 opmerking: