vrijdag 22 april 2011

Om de ecologische tuin geleid

Foei, foei, mijn laatste woorden waren een week geleden dat ik de hangmat eens moest bovenhalen. Nu heb ik dat ook gedaan maar in plaats van deze op te hangen, ging deze de auto in om mee te nemen op vakantie. En jullie kennen mij ondertussen al vakantie betekent traditiegetrouw dat ik ook altijd een boek meeneem; en deze keer is dat "De vier seizoenen in mijn ecologische siertuin van Rik Wouters".

Deze ecologische siertuin van 1 ha is een mininatuurreservaat; een tuin waar men vooral de natuur het werk laat doen, waar de beplanting zichzelf in evenwicht houdt en jarenlang meegaat. Het terrein gaat van extreem droog naar extreem vochtig met vooral zure zandgrond, wat ondermeer de ideale bodem vormt voor de gevlekte orchis, die begin juni met honderden staat te bloeien in de graslandjes. Bij het doorbladeren vallen al meteen de geweldige foto's op. Ik hoop dat ik de tuin ooit ook eens in het echt kan zien, wat trouwens helemaal niet zo moeilijk is aangezien ze meedoet met de ecotuindagen van velt.

2 opmerkingen:

  1. Wij zijn twee jaar geleden in die tuin geweest... Echt wel de moeite waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat geloof ik, het boek is ook echt de moeite.

    BeantwoordenVerwijderen