zondag 19 september 2010

Weg ermee

U dacht misschien dat alles er hier al geweldig uitzag, dan zal ik je toch moeten teleurstellen. Want zoals hierboven ergens staat is deze tuin in volle ontwikkeling.
Nee kijk maar eens op de foto hieronder. Die ik nu alleen maar durf vertonen omdat ze sinds gisteren tot de verleden tijd behoort.



Inderdaad een geweldig zicht kan je dit niet noemen.
Allereerst heb ik het niet echt voor coniferen en hier waren er dan nog enkele exemplaren bij die onder groot gejuich het bijltje er al hadden bij neergelegd.
Oké dit altijd groene scherm geeft wel veel privacy, maar op ecologisch vlak betekent het niet veel. Soms verschuilt er zich weleens een vogel in, en ik had dan ook verwacht er wel enkele vogelnesten in te vinden maar dat was er maar welgeteld één.

Tijd voor iets anders en beter dus al moesten ze wel eerst uit de grond. Was me dat een werkje van niets. Gisteren had ik voor een andere klus wat volk opgetrommeld. En bij wijze van ontspanning begonnen we dus aan de coniferen.
Niet dat we niet hard hebben moeten trekken en ook met mijn ijzeren schup (spade) hebben we serieus wat wortels moeten doorsteken. Maar 't ging toch veel beter dan ik verwacht had. Heel wat beter dan mijn 25 meter lange taxushaag die we 2 jaar geleden verwijderde. Man dat ben ik nog niet vergeten en daardoor staat de taxus haag aan de andere kant van het huis er nog steeds. Iemand die zijn krachten eens wil komen demonstreren?

Dit daarentegen zijn zo van die werkjes waar je instant gelukkig van word en het zicht dat is ineens ook helemaal anders. Ik denk dat we er hoop en al drie kwartier mee bezig zijn geweest. Dan zal het opruimen denk ik wel wat meer werk in beslag nemen; maar dat is iets voor volgende week.

En wat er in de plaats komt wilt u weten; dat zal denk ik een gemengde haagbeuk-beuken-haag worden; tenzij iemand een veel beter idee heeft.
Tot zolang genieten wij nog even verder van het zicht ondertussen een praatje makend met onze buren en achter-buren en achter-achter-buren (bij deze is het wel eerder roepen).

6 opmerkingen:

  1. echt een superidee om die coniferen er uit te smijten en te vervangen, alleen hoop ik dat de taxus toch nog mag blijven, das toch een mooie plant, niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben hier ook een coniferen-haag die er uit zou moeten. Klein probleempje: er loopt een openbaar wandelpad vlak naast. Dus wat te doen voor je privacy terwijl de nieuwe haag groeit? Dat we ne keer goed gaan moeten nadenken.
    Qua haag: http://www.iok.be/htmlsite/BOKHaagkiezen.html
    kan misschien helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. bij ons zelfde, eerste dat we weg deden zijn die corniferen, zagen vanaf het huis het bos niet. We hebben die dingen gehakseld (heerlijke geur) en als paadjes gebruikt :)

    Geniet nog van jullie zicht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hou er nog eentje bij voor als je straks adventskransen gaat maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. taxus is toch wel inheems? trop is te veel natuurlijk, maar misschien toch eens nadenken of die er echt uit moet?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad taxus is inheems, maar ik vind hem gewoon ook niet zo mooi. Bovenop dat hij weinig natuurwaarde heeft. Daarom dat ik dus voorstander ben van die gemengde hagen.

    BeantwoordenVerwijderen