woensdag 1 augustus 2012

In 't zweet

Vandaag deed de zon nog eens overuren en dus was het weer een ideale dag om nog eens goed in de moestuin te werken. En eigenlijk ziet die er met al die zonnebloemen sowieso al erg zuiders uit.
En in 't zweet dat ik me gewerkt heb, want naast het onkruid wieden werd er vandaag ook duchtig geoogst. De aardappelen, uien en rode uien gingen eruit en ook de laatste labbonen werden geplukt.


En als het dan zo dadelijk ook nog eens goed gaat onweren dan krijgen de uitgeplante spruiten en krulkool ineens een portie water. Handig toch!

7 opmerkingen:

  1. Me in 't zweet werken. Dat heb ik hier de voorbije dagen ook gedaan. Wieden, wieden en nog eens wieden. 3 dagen aan een stuk. Alle onkruid tussen een kleine 700m² kiezels weggehaald, in totaal ongeveer 1 m³ onkruid afgevoerd. Goed dat mijn kinderen een handje hebben geholpen tegen een zachte vergoeding (1 kwartier PC voor één uur wieden).
    Zonnebloemen moet ik volgend jaar ook zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb gisteren gehooid - snel voor het onweer kwam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk ja, die zonnebloemen!!

    Je hebt al een boel geoogst zie ik.

    Hier geen onweer! Ik moest zelf met de gieter in de weer!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook net petatten en ajuinen geoogst; wel wat kleiner dan vorig jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk, dat zonnebloemenveld, en de foto's van de oogst zijn mooi.
    Dat onweer van de afgelopen nacht spookte van 1 uur tot 5 uur hier rond in het noorden; boerderijtje in de brand in de buurt en wij de hele nacht in halfslaap of de oogjes open %-(
    Maar gieten is niet nodig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, die zonnebloemen! Hier aten de slakken ze op... Allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Supermasj; ik zou maar daar als kind danig tegen verzet hebben, ik was dan ook van het rebellerende type ;-)
    @de biodiverse tuinier; heb het geizen, mooi verslag
    @Thea;super leuk
    @Ilse; !!!
    @Zem; oei
    @Katrien; die slakken alweer, daar hebben wij dus geen last van zoals je ziet!

    BeantwoordenVerwijderen