woensdag 4 mei 2011

Totale make over

Het begon enkele weken geleden. Met dat zonnig weertje vond ons Henriëta het hoog tijd om eens van coupe te veranderen. Ze had dat weer ergens opgevangen zeker, dat kort de nieuwe mode is en dus stond ze daar te bleiten. Ze kreeg al snel bijval van ons Holleke die hare lange coupe ook maar niks vond en schuurde nog eens stevig tegen een paaltje om duidelijk te maken dat diejen dikke frak in combinatie met zomerzon echt wel niet het van het is. Oké dat kon ik nog begrijpen, maar enkele dagen later begon ons Hanneke ook van haar oren te maken dat het zo toch niet langer kon. Ze ging in staking, euh met wat dan prevelde ik nog, geen gras meer eten, niet meer herkauwen of wat. Ja daar stond ze dan met haar mond vol tanden en dus deed ze maar gewoon verder met waar ze goed in is. Enkele dagen gingen voorbij en met af en toe een stukje brood kreeg ik de gemoederen toch weer bedaard. Maar toen kreeg ons Hartediefje het ook en nu moet ge weten dat ons Hartediefje met de papfles is grootgebracht en dus heel goed weet hoe ze ons moet bespelen. Vanaf dat ze ons dus zag begon ze te bleiten. Negeren zeiden we eerst nog tegen elkaar, maar na een week werden we dat toch zo een beetje beu.


En wat doet ne mens dan, ze hun goesting geven hé. Et voila zo geschiedde.
En 't strafste van al is, nu staan ze nog te bleiten hé van ik heb het kou en kunde ons nie in huis pakken. Vrouwen hé!

9 opmerkingen:

  1. Kunde uw dames het adres van hunne kwafeur ne keer vragen? Ik moet ook dringend mijn haar nog eens laten doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 7 euro en dan worden zelfs uw nagels bijgewerkt, en nog een prikske tegen de wormen, daar kunt ge niet voor sukkelen, toch. Hij kent wel maar ene coupe ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Straks allemaal een verbrand velleke...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 7 euro om zo'n heel schaap in bedwang te houden, onder handen te nemen èn nog een extra behandelingetje te geven?! En dan moet ik verdikke 30 euro betalen om een half uur tegen mijn zin in een stinkend kapperssalon te zitten, voor een coupe die nooit mooi is, en bedenkend dat ik weer een zeer slechte indruk maak omdat ik begot niet weet wat gezegd. Was ik maar een schaap!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @annetanne en onderdeappelboom: kom maar af, mijn tondeuzeke is al aan't snorren. Siroopke tegen de wormen inclusief en voor u beiden helemaal gratis!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. *grijns* bij het lezen van je tekst en de reacties

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk verteld Rob, ik kan het me zo inbeelden. Tis wa met al die vrouwen daar.

    Zijt je al aant wassen geslagen Greet? tis er weer voor hé ;-)

    En ik kan het toch nie laten om even op de andere reacties te reageren

    @annetanne en onderdeappelboom. Zoek nie langer voor een natuurlijk en niet stinkend kapsalon. Ik knip jullie haren met zachte hand en verwen het haar met heerlijke natuurlijke producten. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke reacties allemaal!
    En mama Ilse 't is niet omdat je me zaadjes hebt gegeven van die Mme zsa zsa spinazie dat je hier zomaar reclame mag maken hé!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 't Klinkt anders wel goed, dat aanbod van mama Ilse. Maar ik gok dat we in een lichtjes verschillende regio wonen...

    BeantwoordenVerwijderen