dinsdag 15 juni 2010

Texel

De stilte op deze blog heeft alles te maken met het feit dat we er weer even tussenuit zijn geweest. Naar Texel dus; een zalig natuur-eiland.

We genoten van de zon (iets minder van de regen), zee en het strand.
Bouwden kastelen met veel zand.
Raapten schelpjes, wandelden over het strand, fietsten wat rond en hadden een platte band.
Zelfs de zeehonden kwamen eens piepen, en dan vergeet ik nog bijna de blauwe kiekendieven.
Ook de lepelaars-kolonie was heel fijn en ook in de slufter wilden we zijn.
Het Engels gras bloeide daar mooi paars, net zoals de echte koekoeksbloem en de gele ratelaar.
Ook de orchideeën mag ik niet vergeten, ooh je moest het eens allemaal weten.
Wadvogels en steltlopers vlogen in het rond, en de aalscholvers maakten het soms wel heel erg bont.

Fotootjes kan ik jullie heel veel geven, maar nog beter is het zelf te gaan beleven.

Twee wil ik jullie er echter niet onthouden, bloeiend grasland om van te houden.
Ik zou willen dat het bij mij zo was, maar voorlopig nog te veel bemest en dus hoog gras.


4 opmerkingen:

  1. zo'n veld wilde orchideeën is wel indrukwekkend he, bij ons in 't dorp worden een aantal velden bij de oude turfputten onderhouden door natuurpunt en daar staat het er vol van (het ene jaar al wat meer uitbundiger dan het andere).
    Texel mag weer een plaatje hoger op de triplijst ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is al weer 15 jaar geleden dat ik op Texel was, ik vind het een fantastisch eiland, helemaal als je buiten het seizoen gaat en het best een beetje desolaat is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Blij dat je terug bent. Ik was gisteren al nieuwsgierig op de veltbijeenkomst. Nu weet ik waar je zat ;)
    En Texel mmm, hoog tijd dat ik daar nog eens naartoe ga!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtig eiland, idd!!

    Mooi hoor,zo'n bloemetje wil ik ook wel tegenkomen.Prachtig!

    Groetjes van Thea

    BeantwoordenVerwijderen