vrijdag 9 november 2012

De frangipannetaart met een identiteitscrisis

Ik vrees dat ik iets zal moeten opbiechten. De frangipannetaart waarover iedereen op mijn blogverjaardag nog vol lof was, awel dat is eigenlijk feitelijk een ordinaire plattekaastaart. Maar dan wel een hele lekker of tenminste een die er geweldig lekker uitziet want dat schreven jullie daar toch allemaal. Ik hoop dus maar dat dit receptje in de smaak valt en anders moete dat maar laten weten en wie weet fabriceer ik hier dan wel eens een echte frangipannetaart. De plattekaastaart dus; nodig; een taartvorm van 28cm doorsnede en 3 cm hoog Maak eerst een lekkere zanddeeg met 250 gr bloem, 150 gr koude boter, 100 gr suiker en een ei. Rol het deeg uit en bekleed er de ingevette taartvorm mee. Bestrijk de bodem van het deeg met een laag goed uitgelekte krieken. Splits 4 eieren. Klop de eierdooiers met 125 gr griessuiker, 2 zakjes vanillesuiker, 25 gr maïszetmeel en 75 gr amandelpoeder goed op. Meng er 250 gr volle platte kaas onder en klop nog even op. Klop het eiwit stijf en spatel dit onder de kaasmassa. Giet de vulling in de taartvorm. Bak gedurende 40 minuten op 200°C. Ontvorm en laat afkoelen. En meer is daar eiegnlijk niet aan. Laat het smaken!

1 opmerking: